Subject: Vs: Postimees palub vastata küsimustele
From: "Kristi Sarap" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 9 Sep 2025 12:59:12 +0300

Tere, Olga!

Ravimiameti poolt vastab sisse-ja väljaveo järelevalve büroo spetsialist
Liis Märss.

„Müügiloa hoidja Teva B.V. on meid teavitanud migreeniravimite SUMATRIPTAN
ACTAVIS 50 mg ja 100 mg kaetud tablettide ajutisest tarneraskusest.
Tarneraskus on seotud tootjapoolse toimeaine kättesaadavuse probleemiga.
Praeguse prognoosi kohaselt lõppeb tarneraskus novembris.

Apteekides ja ravimite hulgiladudes on piisavas koguses saadaval teised
sama toimeaine tugevuse, ravimvormi ja näidustusega ravimid. Palume
patsientidel pöörduda apteekri poole, et leida sobiv samaväärne ravim.

Juhtudel, kui sama toimeaine ja ravimvormiga alternatiivid ei ole
saadaval, on Ravimiametil võimalus rakendada leevendusmeetmeid – näiteks
lubada erandkorras võõrkeelses pakendis ravimite turustamist või
võimaldada teiste riikide müügiloaga ravimite kasutamist. Hetkel ei ole
nende meetmete rakendamine vajalik, kuna sobivad alternatiivid on turul
olemas ja patsiendid saavad oma ravi jätkata teiste tootjate sama
toimeainega ravimitega.

Tarneraskuste ja prognooside kohta leiab ajakohast infot ravimiregistrist.
Tarneprognoosi muutumisel uuendame teavet registris.“

Ikka head

Kristi Sarap

Ravimiameti kommunikatsiooninõunik

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Saatja: Olga Lebedeva <[email-masked]>
Saatmisaeg: teisipäev, 9. september 2025 09:28
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]>;
Kristi Sarap <[email-masked]>; RA Kommunikatsioon
<[email-masked]>
Teema: Postimees palub vastata küsimustele

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere hommikust!

Olen Postimehe ajakirjanik Olga Lebedeva. Oleksin väga tänulik, kui te
leiate võimaluse vastata minu küsimustele kolmapäevaks.

Meie lugejad andsid teada et apteekidest on kadunud migreeniravim
SUMATRIPTAN ACTAVIS KAETUD TBL (50 ja 100 MG).

Seoses sellega sooviksime küsida, kas see vastab tõele? Kui jah, siis mis
on selle defitsiidi põhjus? Kas puudus puudutab ainult neid konkreetseid
migreenitablette või ka muid ravimeid? Millal on oodata, et SUMATRIPTAN
tabletid taas Eesti apteekidesse jõuavad? Milliseid alternatiivseid
ravimeid soovitate migreeni all kannatavatele patsientidele?

Heade soovidega,

Olga.